Blog Facebook Μηνύματα Βίντεο Σύνδεσμοι Ο Καιρός Οι Δημιουργοί
 Μενού
  Αρχική Σελίδα
  Τα χωριά
  Φωτογραφίες
  Τουριστ. Οδηγός
  Αξιοθέατα
  Διαμονή
  Εστίαση-Καφε Μπαρ
  Άρθρα στον Τύπο
 
 Ειδικές κατηγορίες
  Ιστορία
  Λαογραφία
  Οικολογία

[Τα Νέα της περιοχής]

Ιούλιος 2008

08/07/2008 Εφημερίδα Ενημέρωση - Συνέντευξη Δ. Βουρλίτση :
«Η συνένωση θα είναι ολέθρια για την κοινότητα Ασπροποτάμου»

«Αναγκαία η διοικητική μεταρρύθμιση με τη σύμφωνη γνώμη όμως των αυτοδιοικητικών και των τοπικών κοινωνιών»

Συνέντευξη στη Βίκυ Παλαμιώτη

Αποφασισμένοι να ασκήσουν πιέσεις προκειμένου να παραμείνουν ανεξάρτητες οι κοινότητες είναι οι πρόεδροι όλης της χώρας. Όπως επισημαίνει στη σημερινή συνέντευξη στην «Ε» ο πρόεδρος της Διευρυμένης Κοινότητας Ασπροποτάμου κ. Δημ. Βουρλίτσης, στο πρόσφατο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ, αποφασίστηκε να τηρήσουν κοινή στάση, ενώ ο ίδιος ως ομιλητής από το βήμα του συνεδρίου, αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να διατηρηθούν όπως είναι σήμερα όποιες κοινότητες έχουν ιδιαιτερότητες.Ο ίδιος θεωρεί ότι είναι αναγκαία η διοικητική μεταρρύθμιση, υπογραμμίζει ωστόσο ότι θα πρέπει να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη των αυτοδιοικητικών και των
τοπικών κοινωνιών, ενώ εκφράζει την άποψη ότι η Κοινότητα Ασπροποτάμου θα παραμείνει, υπενθυμίζοντας ότι ο σημερινός υπουργός Εσωτερικών προέβη στην αυτονόμηση κάποιων κοινοτήτων λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.

• Ποια είναι η άποψή σας για τον «Καποδίστρια 2»;

«Χρειάζεται να γίνει μια νέα διοικητική μεταρρύθμιση, βέβαια με πολύ σκέψη και με τη θετική γνώμη των αιρετών και των τοπικών κοινωνιών. Κατά τη γνώμη μου, χρειάζεται ιδιαίτερη μέριμνα και θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι ιδιαιτερότητες τόσο των κοινοτήτων όσο και περιφερειακών δήμων, ιδιαίτερα των ορεινών. Είναι γεγονός ότι πολλοί περιφερειακοί δήμοι έχουν δημιουργήσει οικονομικά αδιέξοδα με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η καινούργια διοικητική μεταρρύθμιση. Όσο για το ζήτημα που τίθεται για την αναγκαιότητα πιστοποίησης των ΟΤΑ, πιστεύω ότι η νομαρχία αλλά και οι αναπτυξιακές εταιρείες του νομού θα μπορούσαν να πιστοποιήσουν μελέτες για τα έργα που θα ενταχθούν στο 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Αυτή τη στιγμή, όμως, παρατηρείται το φαινόμενο περιφερειακοί δήμοι να μην ασχολούνται με την ωρίμανση των έργων που θα ενταχθούν στη νέα
προγραμματική περίοδο και αυτό γιατί δεν θέλουν να διαθέσουν κονδύλια για μελέτες έργων που θα υλοποιούν από τους δήμους οι οποίοι θα προκύψουν από τις συνενώσεις».

• Με δική σας πρωτοβουλία πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στον Ασπροπόταμο μια συνάντηση προέδρων που αντιδρούν στην κατάργηση των Κοινοτήτων. Ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις σας;

«Ήδη στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ συναντηθήκαμε και με τους υπόλοιπους προέδρους της Ελλάδας που λόγω χιλιομετρικής απόστασης δεν μπόρεσαν να έρθουν στον Ασπροπόταμο. Και αποφασίσαμε να τηρήσουμε κοινή στάση, να επιδώσουμε το ψήφισμα στον υπουργό Εσωτερικών και στο προεδρείο της
ΚΕΔΚΕ. Θα πρέπει να σας πω ότι στο πρόσφατο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ, ορίστηκα ομιλητής ως μέλος της συντονιστικής επιτροπής και παίρνοντας το λόγο ανέφερα τις ιδιαιτερότητες των κοινοτήτων και πως όποιες από αυτές το επιθυμούν θα πρέπει να παραμείνουν ανεξάρτητες. Εξάλλου αυτό το αποδεικνύει η απορροφητικότητα όλων των κονδυλίων των τελευταίων ετών και μη ύπαρξη χρεών από την πλευρά των Κοινοτήτων. Επίσης, την άποψη των προέδρων των κοινοτήτων υπερασπίστηκε και ο πρόεδρος της
ΤΕΔΚ Τρικάλων, Μιχ. Ταμήλος, λέγοντας ότι δεν θίγεται η διοικητική μεταρρύθμιση με το να παραμείνουν οι κοινότητες που έχουν ιδιαιτερότητες».

• Πώς σκοπεύετε να αντιδράσετε στην περίπτωση που καταργηθούν οι κοινότητες;

«Για την κοινότητα Ασπροποτάμου η συνένωση θα είναι ολέθρια, λόγω της χιλιομετρικής απόστασης και εκτός αυτού, όπως δείχνει η μελέτη του ΙΤΑ, τα γεωγραφικά όρια αποτελούν σύνορο, όπως συμβαίνει και σε μας. Εξάλλου, ο νυν υπουργός Εσωτερικών προέβη σε αυτονόμηση κοινοτήτων (Τσαριτσάνη, Βραχάσι, Ζωνιανά κλπ.), γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες των κοινοτήτων. Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι η
Κοινότητα Ασπροποτάμου θα παραμείνει ως έχει».

• Συμφωνείτε με τα κριτήρια που έχει θέσει το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε ότι αφορά τις συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων;

«Δεν συμφωνούμε γιατί δεν φέρει άποψη για το τι μέλλει γενέσθαι για τις κοινότητες και αναφέρεται στους δήμους. Εξάλλου, αυτό το θέμα έθιξα και στην ομιλία του στο συνέδριο, αφού πέραν από τους δήμους, στην ΚΕΔΚΕ ανήκουν 130 περίπου κοινότητες ανά την Ελλάδα».

Νέα εποχή ; ; ; !

Το σχέδιο Καποδίστριας Νο 2 βρίσκεται σε φάση δημιουργίας με απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον του Ασπροποτάμου. Το επικρατέστερο σενάριο θέλει τον Ασπροπόταμο ως μέρος του μελλοντικού δήμου Καλαμπάκας. Η Θεσσαλία θα γίνει ένας νομός με πρωτεύουσα τη Λάρισα ενώ ο νυν νομός Τρικάλων θα αποτελείται από 4 δήμους μόνο. Οι κηφήνες του νομού προσπαθούν, προφανώς χωρίς την οργάνωση και το σχεδιασμό που απαιτούνται, να δημιουργήσουν τον καινούργιο χάρτη του νομού εξυπηρετώντας εν τω μεταξύ τα καλά και συμφέροντα (τους).

O Βουρλίτσης, κατά τα φαινόμενα, δεν θα καταφέρει (το αδύνατο) να διατηρηθεί η Διευρυμένη Κοινότητα. Παρά τη συνάντηση των προέδρων των κοινοτήτων της Ελλάδας η οποία έλαβε χώρα με πρωτοβουλία δική του, ο συγκεντρωτισμός της τοπικής αυτοδιοίκησης θα συνεχιστεί.

Ακολουθεί σχετικό άρθρο της εφημερίδας των Τρικάλων Έρευνα:


Λοιπόν, δεν ξέρω τι λέτε εσείς αλλά στην Καλαμπάκα έγινε άτυπη συνάντηση Ηλία Βλαχογιάννη, Μιχ. Ταμήλου, Βύρων Μπουτίνα. Θέμα συζήτησης; Τι άλλο παρά η έτσι ονομαζόμενη μεταρρύθμιση στην πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση. Λοιπόν, έχουμε και λέμε: Ο Μπουτίνας διαπραγματεύεται να εντάξει στο νέο δήμο Καλαμπάκας το Καλονέρι και ομού σπρώχνουν για τον πράσινο δήμο (Τυμφαίων, Βασιλικής,
Παραληθαίων, Παλαιοκάστρου), ενώ ο Βουρλίτσης ζητάει να παραμείνει κοινότητα αλλά μάλλον του
δείχνουν τα ορεινά του νομού. Τέτοιες κουβέντες έγιναν δηλαδή στην άτυπη σύναξη της Καλαμπάκας. Τι δείχνουν όλα αυτά; Ότι τα κριτήρια βάση των οποίων θα συσταθούν οι νέοι δήμοι δεν είναι αμιγώς αξιοκρατικά αλλά και πολιτικά (κομματικά) μαζί. Ουσιαστικά οι άνθρωποι μετράνε πως απ’ το ανακάτωμα θα βγαίνει στον πάτο μπλε χρώμα. Ε, εκεί που δεν βγαίνει με τίποτα μπλε είναι στον πράσινο δήμο. Αγαπητοί μου προσοχή στις δόσεις μη βγει κόκκινο της φωτιάς στο τέλος!! Γ.Γ.Κ. Η ΕΡΕΥΝΑ , 11 Ιουλίου 2008

Ποια είναι η θέση της κοινοτικής αρχής για τη δημιουργία υδροηλεκτρικού σταθμού στον Ασπροπόταμο;

Aπόσπασμα από συνέντευξη του Δ. Βουρλίτση στην εφημερίδα των Τρικάλων Ενημέρωση. Αρχείο Ενημέρωση 24-04-2008.

«Είμαστε κάθετα αντίθετοι με τη λειτουργία υδροηλεκτρικού σταθμού στην περιοχή μας, όπως και η
τοπική κοινωνία, γιατί θα αλλοιώσει τη φυσική ομορφιά και θα έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον. Οι όποιες μορφές ενέργειας αποφασιστούν, θα γίνουν από την κοινοτική αρχή και με τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων της περιοχής μας. Επίσης, αντίθετοι είμαστε και με τη δημιουργία αιολικών πάρκων για την εγκατάσταση των οποίων ενδιαφέρονται διάφορες εταιρείες για να πάρουν τις επιδοτήσεις».

• Κατά την άποψή σας, πως μπορούν να αξιοποιηθούν τουριστικά τα χωριά του Ασπροποτάμου;

«Η αξιοποίηση έχει ήδη γίνει με την κατασκευή των οδικών αξόνων περιμετρικά του Ασπροποτάμου και με τις ξενοδοχειακές μονάδες που υπάρχουν στην περιοχή. Βέβαια υπάρχουν πάντα περαιτέρω δυνατότητες αξιοποίησης προς την κατεύθυνση, όμως, της ήπιας μορφής τουριστικής ανάπτυξης, προκειμένου να μην αλλοιωθεί η φυσιογνωμία της περιοχής μας».

Μάρτιος 2008

Ξέφραγο αμπέλι η πολιτιστική μας κληρονομιά. Μία προειδοποίηση που δεν άργησε να
επαληθευθεί… :

Του Λάζαρου Μάμαλη. Εφημερίδα Τρικάλων Έρευνα.

Εικόνες της πρώιμης Μεταβυζαντινής περιόδου, ιερά κειμήλια , ακόμη και τέμπλο Ναού «σήκωσαν», μάλλον ανενόχλητοι, ιερόσυλοι από Εκκλησίες και Ξωκλήσια του Ασπροποτάμου. Η κλοπή ξάφνιασε; Σαν, άκουσμα, σαν είδηση ναι, αλλά όχι ότι δεν την περιμέναμε κιόλας … Είναι φυσικό και επόμενο, όταν οι αρχαιότητες και τα μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της θρησκευτικής μας παράδοσης θυμίζουν ξέφραγα αμπέλια, να μπαίνουν στο…αμπέλι οι κάθε λογής επιτήδειοι –δεν λείπουν ποτέ και από πουθενά- και να τρυγούν τους καρπούς. Πρόσφατα με σημείωμα που δημοσιεύθηκε στην ίδια σελίδα είχαμε προειδοποιήσει, με αφορμή τις συλλήψεις λαθρεμπόρων στη Λαζαρίνα και την Καλαμπάκα: «Η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν είναι καν στην ατζέντα των
ενδιαφερόντων της Πολιτείας, δηλαδή, των οργανωμένων κρατικών δομών, να εντοπίζεται αυτό το ενδιαφέρον σε ιδιώτες (δεν είμαστε εύκολοι στους χαρακτηρισμούς πάσης φύσης όπως «αρχαιοκάπηλοι» ή «λανθροανασκαφείς», γιατί καταλήγουν σε υποκρισία…). Το ενδιαφέρον αυτό μπορεί να ξεκινά από διαφορετικές αφετηρίες. Άλλοι συλλέγουν αρχαία από χόμπι. Ναι υπάρχουν και τέτοιοι…Άλλοι –μάλλον οι περισσότεροι –για να τα φυγαδεύσουν σε πλούσιους συλλέκτες του εξωτερικού, αποσκοπώντας στο κέρδος. Τα λεφτά είναι συνήθως, πολλά… Όχι τόσο εκείνα που παίρνουν οι «δικοί» μας, όσο αυτά που βάζουν στα ταμεία οι μεγάλοι οίκοι δημοπρασιών του εξωτερικού. Με τη σύλληψη ενός, δύο ή τριών ιδιωτών που μαζεύουν αρχαία δεν λύνεται το πρόβλημα. Όταν δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την Πολιτεία, το ενδιαφέρον αυτό καλύπτεται από τον ιδιωτικό
τομέα! Η υποκρισία και στη συγκεκριμένη περίπτωση περισσεύει, οπότε καλύτερα να
παραδεχθούμε μία μεγάλη αλήθεια: Και στην περίπτωση των αρχαιοτήτων ισχύουν οι νόμοι της αγοράς, έστω και της παράνομης- λαθραίας, αγοράς. Όταν υπάρχει ζήτηση –από συλλέκτες του εξωτερικού και μουσεία που πληρώνουν αδρά για τις αρχαιότητες για τις οποίες η οργανωμένη –υποτίθεται- ελληνική Πολιτεία αδιαφορεί, υπάρχει και προσφορά. Όσο οι οργανωμένες κρατικές δομές αδιαφορούν θα αυξάνεται και η προσφορά…».
Δυστυχώς, η επιβεβαίωση δεν άργησε να ‘ρθει…

Η ΕΡΕΥΝΑ 22 Μαρτίου 2008, αρ. φύλλου 14862,
σελίδα 6

<<Εδώ πάνω φυλάμε Θερμοπύλες>>: Το Δεκέμβριο στην ίδια σελίδα ’’Τα Νέα’’ γράψαμε για το Χρήστο Ζαχαρή και την απόφασή του να παραμείνει όλο το χρόνο στο Χαλίκι και οτι η παραμονή του είναι σημαντική. Τρείς μήνες μετά η παραμονή του Χρήστου (και του σκύλου του) αποδείχθηκε σωτήρια για τα περισσότερα κειμήλια της μεγαλύτερης εκκλησίας του χωριού την Αγία Παρασκευή καθώς εκλάπησαν μόνο δυο. Δυστυχώς δεν έγινε το ίδιο στην Ανθούσα και τη Τζούρτζια όπου η ζημειά είναι ανυπολόγιστη. Οι τοπικοί πολιτικοί των τελευταίων δέκα ετών, οι επίτροποι, η ανοργάνωτη Νομαρχία και η ’’αυτού εξοχότης’’ Νομάρχης (Πότε θα τελειώσει ο δρόμος-γεφύρι της Άρτας-για το Μέτσοβο κύριε Νομάρχα;) φέρουν την ευθύνη για το κακό που συνέβει. Γιατί παρέμειναν τα κειμήλια στους ναούς εφόσον είναι γνωστό οτι έχουν γίνει πολλές κλοπές στο παρελθόν; Ποιά είναι τα μέτρα προστασίας των ξυλόγλυπτων τέμπλων; Ποιό είναι το σύγχρονο και αποτελεσματικό πρόγραμμα της Νομαρχίας για την φύλαξη των σπουδαιότερων εκκλησιών του Νομού; Βέβαια τι σας νοιάζει εσάς, πρώτα η κονόμα και το θεαθήναι και μετά τα υπόλοιπα.

Ακολουθεί το άρθρο της Τρικαλινής εφημερίδας Έρευνα.

Δεν ήταν και πολύ ορθόδοξος ο τρόπος, που χθες «ταξιδέψαμε» στα όμορφα ορεινά χωριά του Ασπροποτάμου. Ήταν γιατί, από προχθές το πρωί, την περιοχή, το νομό των Τρικάλων, αλλά και όπως
όλα δείχνουν και ολόκληρη την χώρα, ίσως, τους συγκλονίζει μια υπόθεση αρχαιοκαπηλίας διεθνούς εμβέλειας, αφού στις έρευνες συμμετέχει και η Ιντερπόλ. Εικόνες ανυπολόγιστης αρχαιολογικής
και πολιτιστικής αξίας, που «δείχνουν» την πορεία του Χριστιανισμού, από τα βάθη των αιώνων, μέχρι σήμερα, εκλάπησαν, από τέσσερις Ναούς, τριών χωριών. Από το Χαλίκι, την Ανθούσα και την Τζούρτζια.
Εικόνες του 16ου, του 17ου, ακόμη και όπως λέγεται του 13ου αιώνα, όπως και τα επίσης ιδιαίτερης αξίας και ομορφιάς, σκαλιστά τέμπλα των εκκλησιών, έκαναν «φτερά», από ανθρώπους που ήξεραν τι έκαναν. Που γνώριζαν, δηλαδή, ποιες εικόνες έχουν μεγάλη αξία, γεγονός που σημαίνει ότι η «δουλειά» ήταν οργανωμένη και μάλιστα με όλες τις λεπτομέρειές της, αφού ήξεραν πρόσωπα και πράγματα.
Και κυρίως πρόσωπα, που δεν υπήρχαν αυτή την εποχή, στα συγκεκριμένα χωριά, πλην ενός
ανθρώπου. Του δημοσιογράφου Χρήστου Ζαχαρή, που αποφάσισε να εγκαταλείψει τα «εγκόσμια» και να ζει, με την μητέρα του, στο Χαλίκι, όπου έστησε ένα πολύ ωραίο και γραφικό μπαράκι και
ταυτόχρονα να είναι ο φύλακας του χωριού. «Εδώ πάνω, φυλάμε Θερμοπύλες», είπε στην Έρευνα, ο
καλός συνάδελφος, μεταφέροντάς μας, όλο το ρεπορτάζ και μάλιστα με λεπτομέρειες, αφού το «χούγι» βγαίνει, ως γνωστόν, μετά την ψυχή. Εκεί, όμως, που το χούγι, «θριαμβεύσε», είναι όταν αναφέρθηκε σε νοοτροπίες ανθρώπων που χειρίζονται όλα αυτά τα ζητήματα. Και είχε απόλυτο δίκιο. Γιατί τέτοιους θησαυρούς ή τους ασφαλίζεις στον «φυσικό» τους χώρο, με όλα τα σύγχρονα μέσα ασφάλειας, που σήμερα υπάρχουν, ή τους μεταφέρεις σε χώρους, όπου δεν είναι δυνατόν να κινδυνέψουν, αφού στα χωριά, δεν υπάρχει ψυχή, ιδίως τον χειμώνα. Και μην πει κανείς, ότι οι πόρτες των εκκλησιών
ήταν καλά κλειδωμένες, γιατί οι συμβατικές κλειδαριές ή ακόμη και οι πόρτες ασφαλείας, από
ανθρώπους «επαγγελματίες» του είδους, όπως φαίνεται, είναι παιχνιδάκι να παραβιαστούν. Ά λλωστε, όπως λέει ο Χρήστος, τα μηνύματα είχαν έλθει από τον περασμένο Νοέμβρη, όταν τρια άτομα
εμφανίστηκαν, ο ένας μάλιστα μπήκε μέσα στην εκκλησία. Και όταν έγιναν αντιληπτοί, έφυγαν τρέχοντας. «Από τότε τους λέγαμε τους επιτρόπους να πάρουμε μέτρα», λέει με απογοήτευση και δεν έχει καθόλου άδικο να αισθάνεται έτσι. Τι πρέπει να γίνει; «Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να δούμε τα πράγματα με ρεαλισμό» δήλωσε στην Έρευνα αστυνομική πηγή, τονίζοντας ότι «στη χώρα μας πλέον ζουν πολλοί που δεν είναι ορθόδοξοι χριστιανοί (Zήτω ο φασισμός και οι άθεοι στην πυρά αμέσως!)». Δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να ... αξιολογήσουμε αυτή την τελευταία φράση, για να σχηματίσουμε ίσως μια ... εικόνα, για τους δράστες. Εκείνο, πάντως, που μας έμεινε, είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα, οι 60 περίπου εικόνες, ανεκτίμητης αξίας και ό,τι άλλο εκλάπη, δεν βρίσκονται πλέον στην Ελλάδα. Το κακό εκεί πάνω, στον όμορφο Ασπροπόταμο έγινε και όπως όλα δείχνουν, δύσκολα θα διορθωθεί. Αυτό το γεγονός, ωστόσο, ας γίνει μάθημα για άλλες περιοχές, όπου υπάρχουν πολύτιμα στοιχεία της κληρονομιάς μας και ας υπάρξει εκεί η κατάλληλη φύλαξη, ούτως ώστε να μην ξαναγίνει κάτι τέτοιο.
ΑΠΟΡΙΑ
Ο ... πολιτισμός πέρασε, αλλά γιατί δεν «ακούμπησε»;
Κ.Π.

Η ΕΡΕΥΝΑ, 21 Μαρτίου 2008, αρ. φύλλου 14861, σελίδα 2

Αρχαιοκάπηλοι λήστεψαν εκκλησίες σε Ανθούσα, Τζούρτζια και Χαλίκι:
Κείμενο Θοδωρή Λιμίτσιου. lipinitsa.gr. <<Θύμα>> κλοπής έπεσαν τη Δευτέρα 17-03-08 το βράδυ δυο εκκλησίες της Ανθούσας και της Τζούρτζιας και μια του Χαλικίου.  
Συγκεκριμένα εκλάπη μεγάλος αριθμός εικόνων και ιερών σκευών ανεκτίμητης αξίας. Οι ιερόσυλοι έφτασαν στο σημείο να ξηλώσουν κυριολεκτικά και να μεταφέρουν μέχρι και το ξυλόγλυπτο βημόθυρο της ωραίας πύλης και το ελεφάντινο αναλόγιο του ψάλτη στους  Άγιους Πάντες.
Από την Άγια Παρασκευή αφαιρέθηκε σχεδόν όλο το ξυλόγλυπτο τέμπλο πάνω στο οποίο βρισκόταν η εικόνα της Παναγίας της Ελεούσας που χρονολογείται από το 1717, καθώς και όλες οι εικόνες.
Με λίγα λόγια οι δυο αυτές αγαπημένες εκκλησίες της Ανθούσας απογυμνώθηκαν σχεδόν εξολοκλήρου.
Από το Χαλίκι και την Αγία Παρασκευή στην πλατεία του χωριού έκλεψαν αρκετές εικόνες.
Στην Τζούρτζια έκλεψαν σχεδόν όλες τις εικόνες του τέμπλου από την Αγία Παρασκευή και μία άλλη παλιά εικόνα από το ωραιότερο ξωκλήσι του χωριού, τον Άγιο Γιώργη.
Οι κλέφτες σίγουρα γνώριζαν τη μη ύπαρξη ανθρώπων στα χωριά και έδρασαν ανενόχλητοι για μεγάλο χρονικό διάστημα αφού σίγουρα χρειάστηκε αρκετός χρόνος για τη μεταφορά του ξύλινου τέμπλου και των εικόνων από την Αγία Παρασκευή μέχρι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό που ίσως χρησιμοποίησαν.
Στα σημεία της κλοπής μετά την πληροφορία έσπευσαν δυνάμεις της ασφάλειας Τρικάλων και Λάρισας όπου προέβησαν σε αναζήτηση δακτυλικών αποτυπωμάτων και σε όλες τις δέουσες ενέργειες. Όποιος γνωρίζει κάτι ή υπέπεσε στην αντίληψή του παρουσία υπόπτων στην περιοχή του Ασπροποτάμου ας επικοινωνήσει με την Ασφάλεια Λάρισας ή Τρικάλων στο 24310 63023.

Αιολικά πάρκα στον Ασπροπόταμο; !! : Σύσσωμη η διαδικτυακή κοινότητα του Ασπροποτάμου ασχολήθηκε με το άρθρο της αρχαιότερης καθημερινής εφημερίδας των Τρικάλων ΈΡΕΥΝΑ για την αίτηση δημιουργίας Αιολικού πάρκου στον Ασπροπόταμο, θέμα το οποίο ανέδειξε η Βάσω Μαυρομμάτη από το tamos.gr. Το δασαρχείο Καλαμπάκας απέρριψε την αίτηση ιδιώτη με αιτιολογία το φυσικό κάλλος της περιοχής και την πιθανή υποβάθμιση της περιοχής. Κατά τη γνώμη μας η απόφαση του δασαρχείου είναι σωστή (όχι οτι τα αιολικά πάρκα αποτελούν μεγάλη καταστροφή για το περιβάλλον) διότι θεωρούμε ότι πρέπει πρώτα να κορεστούν οι προσφερόμενες τοποθεσίες σε περιοχές οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα NATURA 2000 και μετά από δεκαετίες να εξεταστεί προσεκτικά η πιθανή δημιουργία αιολικού πάρκου και οι ακριβείς συνέπειές του στην παρθένα περιοχή μας. Θεωρούμε ότι όποια αίτηση για κατασκευή Αιολικών πάρκων στον Ασπροπόταμο είναι πάρα πολύ πρόωρη τη στιγμή που η χρήση αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα είναι ακόμη πολύ μικρή . Μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο της Έρευνας εδώ.

Το Στεφάνι (Σκληνιάσα) στο διαδίκτυο: Ακόμη ένας ιστότοπος για χωριό του Ασπροποτάμου στο www.skliniasa.gr. Οι νέοι δημιουργούν ιστοσελίδες στο διαδίκτυο για να προβάλουν τη περιοχή και να ακουστεί η φωνή τους που σχεδόν ποτέ δεν λαμβάνεται υπόψη απο τους τοπικούς άρχοντες. Ας παραδειγματιστούν οι υπόλοιποι νέοι κι ας γίνουν πιο ενεργοί πολίτες. Ο Ασπροπόταμος δέχεται αρκετές απειλές και οι μόνοι που μπορούν να προλάβουν τα χειρότερα είναι οι νέοι. Εκτός από το τι θα γίνει στη Γιουροβίζιον και τι τρέντι ρούχο θα φορέσουμε υπάρχουν και άλλα θέματα, π.χ. στον Ασπροπόταμο, να ασχοληθούμε με ενδιαφέρον όπως οι παράνομες χωματερές, το ανεξέλεγκτο κυνήγι, τα δημόσια έργα που γίνονται αργά και μισά, τα χωριά μας που χάνουν το παραδοσιακό χρώμα λόγο της πολύχρωμης κακογουστιάς. Ξυπνάτε ρε!

Ιανουάριος 2008

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κρανιάς στο διαδίκτυο: Ο Σύλλογος της Κρανιάς συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια δράσης και δημιουργίας και το γιορτάζει με τη δημιουργία της ιστοσελίδας www.e-krania.gr .

Οι δραστηριότητες του Συλλόγου περιλαμβάνουν

α) διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων για τη διατήρηση των παραδόσεων

β) διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων

γ) ανάπτυξη του Λαογραφικού Μουσείου, διοργάνωση δραστηριοτήτων στο χώρο του, ψηφιοποίηση του φωτογραφικού υλικού

δ) οργάνωση θεατρικών παραστάσεων, κινηματογραφικές προβολές, διοργάνωση εκθέσεων και εκδρομών

ε) εκτέλεση κοινωφελών έργων

στ) έκδοση βιβλίων, ημερολογίων, CD, τουριστικών οδηγών για την Κρανιά

Ελπίζουμε να συνεχίσουν το έργο τους και να ξεπεράσουν τις προσδοκίες μας.

Επάνω -->

[ΑΡΧΕΙΟ 2007]

[ΑΡΧΕΙΟ 2006/2005/2004]